Pennut ovat viime viikosta lähtien laajentaneet reviiriään ja touhastaneet kerran tai kaksi päivässä pitkin keittiökerrosta. Olemme toiveikkaita sen suhteen, että pakkanen viikonloppuna hellittää ja pennut pääsevät käväisemään ensimmäisen kerran ulkona. 

Kuvaajan pysyminen mukana kovassa vauhdissa on aika haasteellista, mutta tässä muutama hieman rauhallisempi otos ;)

Orvokki kertoo kuulumisia.

"Saataisko taas tulla sinne keittiöön? Luvataan pissata muutama kerta paperillekin. Ja pitäähän sun muutenkin se lattia pestä, eikö?"

"Nää paperit on sitä paitsi levitetty tänne ihan väärin. Mä vähän autan sua."

"Äiskäkin on täällä meidän kanssa. Ne muut koirat on tuolla portin takana, me käydään välillä haistelemassa niitä. Äiskä on kiva ja se on alkanut leikkiä meidän kanssa..."

"...mutta enimmäkseen se kyllä pesee, mikä on mun mielestä aika tylsää... mutta äidit kuulemma on sellaisia."

"Niinpä me painitaankin keskenämme. Tässä mä painin Taavin kanssa. Me kaksi painitaan aika useinkin keskenämme, noi likat on niin lällyjä. Taavi osaa sentään nahistella ja päristä kunnolla. Kyllä parhaassa painissa on äänetkin kovalla!"

"Kyllä mun siskotkin leikkii, tuossa on Ruusa ja Vinkku."

"Ja leikitäänhän me teidän ihmistenkin kanssa. Velipoikaa höpsöttää kun täti rapsuttaa sen massua!"

"Musta tuntuu että toi täti ottaa enemmän kuvia Taavista kuin meistä muista. Katsokaa nyt, se on taas tässäkin kuvassa! Kehtaa vielä väittää että Taavista on helpompi saada kuvia kuin meistä pikimustista -tekosyitä!"

"No niin, tulihan se sieltä! Tässä kuvassa olen Minä, Orvokki. En kai minä turhaan kukkasen nimeä saanut? "

"Meidän äiskä on kuitenkin Kaikkein Kaunein..."

"... ja Kaikkein Ihanin! Kun alkaa väsyttää kaikki haluaa käpertyä äiskän viereen nukkumaan."

"Äiskä vaan on sitä mieltä, ettei sen petiä ole tarkoitettu kahdeksalle. Tässä me sitten nukutaan siihen asti, kun toi täti saa meidän oman laatikon siivottua ja nostelee meidät sinne jatkamaan akkujen lataamista."